Zdecydowana większość Polaków korzysta ze smartfonów i chwali sobie możliwość „bycia online” w prawie każdym miejscu. Dlatego coraz częściej stosowany jest marketing mobilny. Z jego zastosowaniem promocja firmy może być bardzo skuteczna. Istotne jednak, by ją umiejętnie zaplanować, a następnie przeprowadzić. Zobacz jak!
Technologie przenośne w działaniach promocyjnych
Olbrzymia popularność smartfonów sprawiła, że profesjonalne agencje chętnie wykorzystują urządzenia przenośne do promowania firm. Użytkownicy nie rozstają się ze swoimi telefonami, a to oznacza, że mogą odbierać bodźce reklamowe nawet przez całą dobę.
Co więcej, smartfon wyposażony w takie funkcjonalności jak np. moduł GPS otwiera możliwości, których nie można wykorzystać w tradycyjnych działaniach. Kampania marketingowa zaplanowana na telefony, tablety itp. może brać pod uwagę np. miejsce, w którym znajduje się potencjalny klient. Poza śledzeniem lokalizacji odbiorcy komunikatu możliwe jest użycie bluetooth, aplikacji na smartfony, ale też standardowego SMS-a czy kodu QR.
Dostosowanie przekazu
Nowoczesne kampanie marketingowe projektowane na urządzenia przenośne muszą być do nich dostosowane. Stronę internetową należy przystosować do małego ekranu. Witryna to najprostsze i najważniejsze narzędzie wspierające marketing mobilny, dlatego powinna ona być łatwa w przeglądaniu na telefonie. W przeciwnym razie użytkownik zaraz ją zamknie.
Istotne, by domena szybko się otwierała, a rozdzielczość była dopasowana do możliwości urządzenia, żeby użytkownik mógł cieszyć się pięknym, szczegółowym obrazem. Specjaliści realizujący strony pod smartfony powinni zadbać głównie o to, by nie zawierały one technologii flash, były responsywne i miały intuicyjnie rozłożone przyciski nawigujące.
GPS, aplikacje, bluetooth, kod QR, a może SMS?
Innowacyjna kampania marketingowa z wykorzystaniem SMS-a może być efektywna. Wiadomości przychodzące na telefon czyta prawie każdy. Trzeba jednak umiejętnie sformatować treść, co potrafią wyłącznie doświadczeni fachowcy. Chodzi o to, by zachęcić, a nie zrazić.
GPS pomaga w promocji firm działających stacjonarnie. Reklama może być wysłana np. do klienta, który znajduje się w pobliżu danego podmiotu. Strategia ta sprawdza się np. w roli zaproszenia na event do lokalu wysłanego przez bluetooth lub SMS-em.
Kod QR jest skuteczny we włączaniu klienta do komunikacji z usługodawcą lub sprzedawcą. Najczęściej wysyła się poprzez niego kupony rabatowe. Pozytywne rezultaty przynoszą też reklamy wyświetlane w otwieranych aplikacjach.
Kampanie marketingowe specjalistów
Ważne, żeby promocja firmy na urządzeniach mobilnych była umiarkowana. Niezwykle istotne jest, by w działaniach marketingowych nie przesadzić z perswazją. Komunikaty nie mogą być nachalne, łamać prawa, naruszać prywatność odbiorcy. Dlatego opłaca się współpracować z doświadczonymi agencjami, które mogą pochwalić się wieloma efektywnymi realizacjami.