Obecność w sieci to podstawa osiągnięcia sukcesu w biznesie. Nie wystarczy jednak tylko założyć witrynę firmową. Żeby mogła ona zadziałać, najpierw musi być widoczna. Dlatego warto postawić na profesjonalne pozycjonowanie stron. Czym ono jest? Dowiedz się!
Czym jest proces pozycjonowania?
Są to czynności, których zadaniem jest zapewnienie witrynie najwyższego miejsca na liście linków proponowanych przez wyszukiwarkę. Dlaczego jest to tak istotne? Obserwacje aktywności internautów jednoznacznie wskazują, że odwiedzają oni niemal wyłącznie domeny znajdujące się w pierwszej dziesiątce. Dlatego nieobecność na szczycie oznacza praktycznie brak kontaktu z potencjalnym klientem.
Audyt SEO i techniczna optymalizacja – krok pierwszy
Żeby osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce, należy najpierw poprawić wszystkie błędy na domenie. Profesjonalne agencje mogą przeprowadzić audyt SEO, który wykaże słabe punkty witryny. Mogą nimi być np.:
- zbyt duże obrazki opóźniające ładowanie domeny,
- niewłaściwe znaczniki html,
- zduplikowane treści,
- błędnie sformatowane teksty.
Roboty Google oceniają atrakcyjność witryn i przyznają im punkty. Im lepsza ocena, tym wyższe miejsce w wyszukiwarce. Weryfikowana jest m.in. warstwa techniczna. Dlatego pozycjonowanie nastawione jest na jej optymalizację. Specjalista zadba o to, by wczytywanie domeny było szybkie, doda właściwe kody html itp.
Istotny jest content
W sieci najważniejsza jest treść. To ona jest narzędziem komunikacji z klientem, to nią można nakłonić odbiorcę np. do zakupu. Jest ona również istotna dla robota wyszukiwarki. Dobrze stworzony, unikalny i odpowiednio sformatowany content sprzyja pozycjonowaniu strony. Treści muszą zawierać pewne frazy kluczowe, którymi internauci posługują się przy wyszukiwaniu firm. Powinny być też podzielone na nagłówki i akapity, a także mieć odpowiednią długość.
Algorytmy Google oceniają również wartość merytoryczną. Każdy tekst zamieszczany na witrynie powinien przekazywać istotne informacje. Dlatego dobre artykuły, które będą punktowały w rankingu wyszukiwarki, mogą napisać jedynie specjaliści doskonale znający zasady SEO.
Link building
Opisane powyżej czynności mają charakter on-site. Dotyczą aktywności podejmowanych w obrębie samej witryny. Ostatnim etapem jest praca off-site, czyli poza nią. Kluczowa jest budowa systemu poleceń, czyli zdobywania linków, które algorytmy oceniają pozytywnie. Pozycjoner zamieszcza w sieci (głównie na tzw. serwerach zapleczowych, które należą do agencji) teksty, w których znajdują się odnośniki do pozycjonowanej strony, co zwiększa jej atrakcyjność.
Działaj z profesjonalistami
Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest łatwe. Wymaga bardzo dobrej znajomości branży, zasad copywritingu i sposobu funkcjonowania algorytmów. Dlatego prace te opłaca się zlecić doświadczonym fachowcom. Specjaliści przeprowadzą szczegółowy audyt SEO i przygotują wartościowy content, co pomoże osiągnąć pożądany efekt.