Aby zainteresować odbiorców towarami lub usługami firmy, nie trzeba inwestować w kampanie reklamowe w telewizji czy na billboardach. Obecnie większość konsumentów poszukuje odpowiednich produktów w przestrzeni online. Dlatego warto postawić na inbound marketing na stronie oraz kanałach social media. Na czym polega ta strategia? Zobacz!
Inbound marketing – co to jest?
Użytkownicy sieci nadal przyzwyczajeni są do nachalnych kampanii reklamowych w formie rzucających się w oczy banerów niechcianych treści. Alternatywą do takiej strategii jest inbound marketing (przychodzący), nastawiony na wzbudzenie zainteresowania klientów ofertą danej firmy. Poprzez tworzenie pozytywnego wizerunku na profilach w social mediach oraz na stronie internetowej marka może zbudować szerokie grono lojalnych odbiorców, którzy pozostaną z nią na dłużej.
Przychodzący marketing internetowy jest złożonym procesem, lecz zapewnia pomyślne rezultaty! Taka kampania reklamowa wymaga pracy na wielu płaszczyznach i ciągłej troski o wysoką jakość produktów i ich dobrą prezentację, a także stałego kontaktu z klientami. Taka strategia może być realizowana za pośrednictwem:
- strony www,
- kanałów w social media,
- newsletterów,
- bezpłatnych webinarów.
Aby uzyskać jak najlepsze efekty, warto wykorzystać wszystkie wymienione kanały umożliwiające dotarcie z pozytywnym przekazem do grupy odbiorców zainteresowanych ofertą, jaką proponuje marka.
Skuteczna kampania reklamowa
Inbound marketing warto rozpocząć od strony internetowej, która powinna być intuicyjna w obsłudze i estetyczna. Na witrynie powinna znaleźć się sekcja blogowa, gdzie marka może przedstawić się w roli eksperta ze swojej branży, publikując merytoryczne, eksperckie artykuły. Następnie serwis należy dobrze wypozycjonować, aby miał wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki.
Przychodzącą kampanię reklamową warto prowadzić także w social mediach. Profil firmowy na Facebooku, YouTubie czy Instagramie to szansa na pokazanie marki od nieco innej strony, a także na nawiązanie stałych i pozytywnych relacji z odbiorcami usług. Publikowane posty, filmy czy stories mogą odgrywać także rolę edukacyjną, przybliżając odbiorcom ofertę danej firmy.
Nie można zapominać również o newsletterze, który przeznaczony jest dla zainteresowanych odbiorców. Poprzez e-mail marketing lojalni klienci mogą być zawsze na bieżąco z ofertą marki, wydarzeniami z nią związanymi czy aktualnościami dotyczącymi danej branży.
Inbound marketing – z korzyścią dla marki!
Zamiast atakować klientów nachalną kampanią reklamową, lepiej postawić na marketing przychodzący! Ta strategia umożliwi budowanie wizerunku marki od podstaw oraz stworzenie szerokiej bazy lojalnych klientów. Podstawą jest wysoka jakość strony internetowej oraz treści publikowanych za pośrednictwem firmowych kanałów w social media.